Deze website maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website gaat u akkoord met ons privacy- en cookiebeleid. Klik hier voor een toelichting.

Melding sluiten

Hostmanship

Hostmanship is een samenvoeging van de Engelse termen hospitality en craftmanship en biedt een krachtige filosofie en methodiek voor het ontwikkelen van mensgerichte dienstverlening.

Hostmanship - de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn - zorgt ervoor dat iemand graag zaken met je doet, betrokken medewerkers en bezieling ervaart en kiest voor de oplossing die je biedt. Kortom, hetgeen waarmee je je richting cliënt, burger, patiënt en klant onderscheidt van de rest.

Hostmanship maakt van de levering van producten en diensten een ‘belevenis’ die waarde toevoegt.

Filosofie
De kerngedachte van Hostmanship is jezelf, elkaar en anderen welkom heten. Dat kunnen collega's en partners zijn, maar ook klanten, patiënten, burgers en cliënten. Zo ontstaat inzicht in hoe de ander behandeld wil worden en ontstaat een cultuur waarin de mens echt centraal komt te staan. 

Hostmanship geeft antwoord op vragen als:

  • Hoe zet ik kernwaarden om in gedrag?
  • Hoe creëer ik een betere klantbeleving?
  • Hoe creëer ik een inspirerende werkomgeving?
  • Hoe stimuleer ik leiderschap en eigenaarschap?
  • Hoe zet ik een onderscheidend imago neer?
  • Hoe ga ik de dialoog met de klant aan?
  • Hoe creëer ik een organisatie waarin iedereen zich welkom voelt?

Deze filosofie zorgt voor inspiratie, bewustwording en inzicht, waardoor duurzame gedragsverandering ontstaat.

Onder supervisie en begeleiding van de Hostmanship coach, wordt de leidinggevende en het team empowered om samen de Hostmanship reis succesvol vorm te kunnen geven. Ervaring heeft geleerd dat de rol van de verantwoordelijk leidinggevende van een locatie/afdeling, van grote invloed is en cruciaal is voor het welslagen van dit proces.

Hostmanship in de kindgerelateerde branches
De ‘P’ van People zit in onze genen. Het gaat bij ons om kinderen en hun ouder(s)e onze medewerkers en is  bij uitstek mensenwerk. Er worden duurzame relaties met elkaar aangegaan en met de mensen om ons heen.

Ouders kunnen kiezen uit diverse opvangmogelijkheden en onderwijsvormen. Vertrouwen hebben in het team of in een medewerker en diens organisatie, is voor ouders van essentieel belang bij de uiteindelijke (blijvende) keuze.

Door Hostmanship beschikken professionals over competenties hoe zij zich beter kunnen opstellen als gastvrije en klantgerichte professional en teams nog beter kunnen samenwerken met elkaar. En daadwerkelijk in staat zijn mee te bewegen met veranderingen en nieuwe ontwikkelingen. Het kunnen aansluiten en vertalen van het pedagogisch beleid en HR-visie in relatie tot Hostmanship. Hostmanship werkt van binnen naar buiten.

Het geheel is een organisatie die zich volwaardig profileert en manifesteert als sterke partner in opvoeding en ketenpartner. Iedereen kan Hostmanship in praktijk brengen, ongeacht de relatie die je met elkaar hebt.

Voor wie?
Leidinggevenden en teams van locaties en afdelingen.

Kwaliteitsborging
Deze scholing is FCB geaccrediteerd en tevens opgenomen in de FCB-scholingsgids. RIJKT heeft een eigen Hostmanship specialist en een exclusieve samenwerking met de Hostmanship Group Nederland.

Inhoud 

  • Intake met leidinggevenden van de locaties en inzoomen op hun rol
  • Klantgesprekken
  • Workshop medewerkers
  • Sessie met leidinggevenden
  • Training on the job
  • Intervisie / sparren
  • Tussen en eindevaluatie met het MT

Graag lichten we bovenstaande toe in een vrijblijvend en oriënterend gesprek.

Beoogde leereffecten
Verrijking in en manifestatie o.a. eigenaarschap (gerelateerd aan vanuit missie en kernwaarden- pedagogisch klimaat/ ondernemerschap/ sensitieve responsiviteit/ zelfreflectie/ talentontwikkeling/ samenwerken/ persoonlijk leiderschap/ ouder-klantbetrokkenheid.

Studiebelasting en certificering
De opleiding bestaat uit 4 dagdelen per persoon, verspreid over minimaal een half jaar en resulteert in een RIJKT-certificaat.

Locatie
Incompany 

Docent
RIJKT - Hostmanship specialist 

Kosten 
Op aanvraag- maatwerk